Gönderen: tashunko | Ekim 28, 2009

Arslan Gibi Kaleci

5. ŞAMPİYONLUĞUMU YAŞAYACAĞIM

Altay’ a transferinin başlıca nedeninin Fuat Yaman olduğunu belirten tecrübeli kaleci Altay’da hedefinin kariyerindeki 5. şampiyonluğa ulaşmak olduğunu söyledi.


• Kılıç Arslan öncelikle seni biraz tanıyabilir miyiz?kilic arslan

19.03.1977 yılında Rize’de doğdum.1993 yılında Lise tahsilimin bitmesinin ardından futbola daha fazla zaman ayırmaya başladım. 1998 yılında Ç.Rizespor’da profesyonel oldum. 2002 yılında Ruhan Hanım ile dünya evine girdik. 2003 yılında Alparslan, 2009 yılında Destan aramıza katıldı. Ailem hayatımdaki her şeyim diyebilirim.

• Futbola nasıl başladın?

Futbola her zaman yakınlık duydum. Okurken bir yandan da futbol oynuyordum. Önceleri Veliköy köy takımında amatör olarak futbol oynuyordum. Okul hayatımın bitmesi ile iyice kendimi futbola vermiş çeşitli amatör kulüplerde kalecilik yapmaya başlamıştım. 1996 yılında Ç.Rizespor altyapısında oynamaya başladım. 2 sezon sonunda, o dönemde Ç.Rizespor’ da yönetici olan Kenan Yelkenci ağabeyimin desteğiyle1998 yılında profesyonel oldum. Rizespor’da 5 yıl forma giydim daha sonra Zonguldakspor, Ofspor, Pazarspor, Kocaelispor da oynadım. Bu sezon başında da Altay’a transfer oldum.

• Altay’a transferin nasıl gerçekleşti? Altay’ı tercih etmenin nedeni neydi?

Altay’a transferimin en önemli nedeni daha önce Ç.Rizespor ve Kocaelispor’da da birlikte çalıştığım Teknik Direktörümüz Fuat Yaman’dır. Bunun dışında tabi ki Altay’ın Süper Lig’de en fazla oynayan kulüplerden biri olması ve mutlak Süper Lig hedefinin olması, 1914 yılında kurulmuş köklü bir camia olması buraya gelmemde etken oldu.

• Uyum sorunu yaşadın mı?

İzmir insanı çok sıcakkanlı. Altay Spor Kulübü’nde de çalışanından, futbolcusuna kadar dışarıdan gelen tüm futbolculara karşı inanılmaz bir sıcaklık ve samimiyet ortamı var. Benim de Profesyonellik anlayışıma göre herhangi bir uyum sorunu yaşamam mümkün değildi. Buradaki samimi ortam da buna eklenince herhangi bir uyum sorunum olmadı.

• Takımımızda daha önceki yıllarda aynı takımda oynadığın futbolcu var mı?

Levent Kartop ve Hasan Uğur ile Kocaelispor’dan takım arkadaşıyız.

• Kariyerinde şampiyonluk var mı?

Ç.Rizespor’da 2, Kocaelispor’da 1 kez 1. Lig Şampiyonluğu ve Pazarspor’da 1 kez 3. Lig şampiyonluğu yaşadım. Bu sezon dört olan şampiyonluk sayımı beşe çıkaracağım.


• İdmanlar dışında kalan zamanında neler yapıyorsun?

Ailem Rize’de olmasından dolayı 15 günde 1 kez Rize’ye gidiyorum. Ailem ile geçirdiğim zamanım hayatımın en güzel anları oluyor Altay’da güzel bir arkadaşlık ortamı var. Saha içinde olduğu gibi saha dışında da güzel bir ortam yaratmış durumdayız. Hocamızın da geçtiğimiz günlerde söylemiş olduğu gibi “sevgi takımı” olduk. Birlikte vakit geçiriyoruz.


• Maçlardan önce yaptığın herhangi bir uğurun var mı?

Müsabaka öncesi sadece dua ederim, uğur saydığım herhangi bir şey yok.

• 12 yıldır profesyonel Futbolculuk yapıyorsun unutamadığın bir anın var mı?

Şampiyonluklar unutulmaz olan en güzel anılardır. Onların dışında geçen sezon Kocaelispor formasıyla Ali Sami Yen’de Galatasaray’ı 5-2 mağlup ettiğimiz maçı unutamam. Annem futbol hayatım boyunca bana hep ‘Allah sana Ali Sami Yen’de futbol oynamayı nasip etsin’ derdi. Allah bana o statta tarih yazmayı nasip etti. 1 de penaltı kurtardığım o maç sonu mutluluğumu unutamam.

• Her futbolcunun kariyerinde dönüm noktaları vardır. Senin kariyerinin dönüm noktaları nelerdir?

Futbol hayatımın en büyük dönüm noktası 98-99 sezonunda Ç.Rizespor’da forma giyerken takımın teknik direktörlüğüne Rasim Kara’nın gelmesiydi. O sezon üçüncü kaleciyken tercihini benden yana kullanıp bana forma vermesi kariyerimdeki birinci dönüm noktasıydı. İkincisi ise Fuat Yaman’ın beni Kocaelispor’a transfer etmesiyle gerçekleşti. Her iki kulüpte de şampiyonluklar yaşadım.

• Müsabakalar arasında motivasyon farkı oluyor mu?

Ben genelde soğukkanlıyımdır. Her maçı ciddiye alırım. Ama tabi ki insan dönüm maçı olarak görülen müsabakalara istem dışı olarak biraz daha fazla motive oluyor.

• Türkiye Ligleri’nde defansı ve kaleciyi en fazla zorlayan futbolcu kim?

Hücum hattı olarak bakarsak Galatasaray çok iyi bir ileri uca sahip. Bireysel olarak düşünürsek Alex diyebilirim.

• Altyapımızdan yetişen iki kalecimizle birlikte çalışıyorsun. Onlar hakkında düşüncelerin neler?

Altay Altyapısı Türk futboluna kazandırdığı futbolcularla tüm futbolseverlerin takdirini kazanmış bir altyapı. Benim anlatmama lüzum yok. Uğur ve Ali Şaşal çok yetenekli. Gerek ben gerek ise Soner onlarla tecrübelerimizi paylaşıyoruz. İyi yerlere geleceklerine gönülden inanıyorum.

• Genç kaleci adaylarına tavsiyelerin neler?

Önce isteyecekler, sonra çalışacaklar ve son olarak fırsatları iyi değerlendirecekler. Fırsatları değerlendirmek için de her zaman hazır olacaklar.

• Bank Asya 1. Ligi’ni değerlendirir misin?

İki yıl önce Kocaelispor ile şampiyonluk yaşadığım sezon ile bu sezonu kıyaslarsak, o yıl 10 takım şampiyonluk yarışının içerisindeydi. Bu yıl ise bu sayı 4’ü geçmez. Ciddi bir kalite farkı var. Mücadele yüksek düzeyde fakat ilerleyen haftalarda zirvede 3-4 takım puan olarak arka guruptan kopabilir. Bu ligde şampiyonluğa oynayan takımların 3-4 maçlık seriler yakalamaları şampiyonluk adına büyük avantaj sağlar. Adanaspor müsabakasına kadar yakalamış olduğumuz 3 maçlık galibiyet serisi bizi bir anda yukarıya taşıdı. İlk yarı sonuna kadar böyle bir seri daha yakalamamız halinde hedeflediğimiz yolda büyük yol kat ederiz. Bazı koşulların sağlanması halinde Altay kadro ve manti kalite olarak ligin favorisidir.

• Nedir bu koşullar?

Şehirler şampiyonluğa giden takımları olduğunda kenetlenirler. İzmir’de futbola karşı bir yılgınlık gözlemliyorum. Bunda Altay’ın defalarca Süper Lig’in kapısından dönmesinin etkisi de olabilir. Kent sanki inancını yitirmiş gibi. Bu sezon ortaya konan futbol ve alınan sonuçların taraftarımızın bizlere olan inancını artırdığını görüyorum. İzmir halkı, işadamları ve şehrin ileri gelenleri de şampiyonluk havasına girmesi gerekiyor. İzmir, bütünleşmesi halinde Süper Lig’de birden fazla takımla temsil edilme potansiyeline sahip. ‘Neden Süper Lig’de takımımız yok?’ diye sorgulamak yerine ‘ne yapabiliriz?’ diye düşünmeliler ve takımlarını desteklemeliler. Kısacası en önemli koşul şehrin kenetlenmesi.

• Artılarımız neler?

Hiçbir dış etkenin yıkamayacağı kadar bütünleşmiş olmamız en büyük artımız. Tecrübeli futbolcular ile genç ve yetenekli futbolcuları bir araya getiren futbolcu kalitemiz en büyük artımız.

• Taraftarlarımızın iç saha maçları dışında deplasmanlara da gelerek sizleri desteklemesi performansınızı etkiliyor mu?

Tabi ki itici bir güç oluyorlar. Uzun yol kat ederek bizleri desteklemeye gelen taraftarlarımızın sahadan üzgün ayrılmaması için daha fazla mücadele ediyoruz.


• Taraftarlarımızdan isteklerin nelerdir?

Hedefimiz şampiyonluk. Bir takımın şampiyon olabilmesi için en önemli faktör iç saha maçlarındaki performansıdır. İç sahada yakalanacak başarının en büyük itici gücü ise taraftarıdır. Onların desteğine, istediklerimizi sahaya yansıtamadığımız zaman daha fazla ihtiyacımız var. Yaratacakları atmosfer ile bizleri ateşlemeleri gerekiyor. Rakibe baskı tribünden başlamalı.

• Kılıç Arslan bu güzel röportaj ve sorularımıza verdiğin samimi cevaplar için teşekkürler. Röportajın sonunda paylaşmak istediğin bir şey var mı?

Kaleciler olarak futbolun içindeki yalnız kişileriz. Sevinci ve hüznü çoğu zaman tek başımıza yaşıyoruz. Hatanın telafisi olmadığı bir mevkide oynuyoruz. Amacımız sezonu en az hata ile tamamlayarak hedefe ulaşmak. Bu yolda en büyük görev taraftarımıza düşüyor. Sezon sonuna kadar bizi kayıtsız desteklesinler. Belirtmiş olduğum şehir desteğini de arkamıza almamız halinde sezon sonu şampiyon olacağımızdan kuşkum yok.

Responses

  1. kılıçarlasn süpersin. Altay seninle gurur duyuyor


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

