Gönderen: tashunko | Mayıs 28, 2010

Önce Hayaller Ölürmüş…

Ben de oradaydım baba, o bayram gününde sevinc’in önünde… konya’yı yenmiş ait olduğumuz yere dönmüştük. gözlerimi kapattım, gözlerimi açtım… orada Altay’ı gördüm…

cümbür cemaat ordaydık, kim demiş bir minibüslük canımız var diye, kim demiş öksüzüz, kim demiş tek başınayız… her geçtiğimiz yerde bir tanış vardı. güzergah Mesudiye caddesi, hedef Alsancak çarşı.

erol togay’ı gördüm huzur evinden izin almış, bırakmış hasta yatağını. kervan Pasajının orada uzun boylu bir adam vardı, istanbul’dan gelmiş kaleci tanzer. şeref ve mithat lokantalarını bir günlüğüne kapatmış biri inciraltından diğeri bodrum’dan geliyormuş.

üç mustafa’nın üçü de oradaydı. miço, taytay ve çeşmeli. yanlarına yaklaştım, sordum. “sen mustafa denizli misin yoksa Altaylı büyük mustafa mı?” güldü ve elini kalbine götürdü. “ben Altaylı büyük mustafayım” dedi. miço’nun mazlum bakışları yine insanın içine işliyordu, taytay, ıslıkla Altay marşını çalıyordu…

aklım üç mustafa’da yürüdüm çarşının kalbine. sarı erol bayrakları geceden hazırlamış, her taraf siyah-beyaz. esmer bir adam gördüm kirve sabo’ya benzettim. kalabalıkta gözlerim zinnur abiyi aradı. o da buralarda bir yerde olmalı.

gece olmuştu baba. ay kararmıştı, biz yükseliyorduk. yazlık sinemalar yerli yerinde duruyordu, yoğurtçu İbrahim’in dükkanı da. lejyoner başkanımız ve mazhar baba kolkola bir sokaktan göründüler. Alsancak garından bir trenin düdüğü duyuluyordu, bir troleybüs manevra yapıyordu. iki karşılıklı kahve tekrar açılmıştı. konyalının kahvesinde bir adam çay içiyordu. seslendim, “bayram abi sen de mi burdasın” “buradayım evlat” dedi, “antrenmanlardan kaytarmıyorsun değil mi”

1479 sokağın yakınlarına gittim, bir baba-oğul gördüm, konuşmalarına kulak kabarttım: “beşiktaş’ı çok sevdiğini biliyorum oğlum, fakat biz İzmirliyiz ve Alsancaklıyız, işte bu yüzden de Altaylıyız” diyordu.

ben de oradaydım baba, bizi ve Altay’ı gördüm.

şimdi soracaksın bana, “ne bayramı bu oğul?”

hiç baba hiç, sadece hayalmiş bu… sadece hayal. önce hayaller ölürmüş…

“ORHAN BERENT”

http://orhanberent.blogspot.com/2010/05/hayallerolunce.html

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

