Gönderen: tashunko | Haziran 13, 2010

Seviyorum Seni Sebebi Çok

Orhan BERENT abimizin yazısıdır;

http://orhanberent.blogspot.com/


seviyorum seni sebebi çok,
tam 47 yıl önce doğduğum mahallede,
alsancak çarşıda,
babamın selam verdiği amcalarda,
limana doğru depolardan gelen tütün kokusunda,
kordon boyunda tuttuğum mazot kokulu kefallerde,
kahverengi körfezde seyreden beyaz renkli vapurlardaydın.

öğleden sonra açık tribünlere vuran güneşte,
kontrolsüz şandellerde,
stadın arkasındaki mahalleye kaçıp kaybolan 1. lig tekmesi yemiş toplarda,
buharlı lokomotiflerin çektiği salaş vagonlarda,
ve onların keskin düdükleri eşliğinde seyredilen bol dumanlı maçlarda,
çingen mahallesindeki arkadaşlarla gittiğimiz senin adını taşıyan kahvede,
sen her yerdeydin be iki gözüm,
nasıl unuturum seni.

yerler beton,
evden minder götürmek lazım,
unutursak stad önünden mukavva alırız,
maksat kıçımız üşümesin.
aralık ayında ayaz var,
kafayı da korumak gerek,
siyah-beyaz atkımız ne güne duruyor,

biliyorum pek şaaşalı değil bu söylediklerim,
ne bileyim öyle pitoresk de değil,
şairane hiç değil.
fakat seviyorum seni sebebi çok,
çünkü sen oradaydın be gözüm,
ait olduğum yerdeydin,
uzaklarda değil.

eskiden neden kaybettiğini bir türlü anlayamadığımız maçların olurdu,
izmirliyiz ya,
koy götüne rahvan gitsin derdik,
elalem ne söylerse söylesin,
nasıl olsa en havalısına tokadı basarız,
kralı gelse bizden büyüğü yok.

şimdi her sene yüzüp yüzüp kuyruğuna geliyorsun da,
kuyruğun ötesine geçemiyorsun, yani bir üst kümeye.
artık kaybettiğin finallerle seviyoruz seni,
her mayısta kalp çarpıntısı,
her mayısta kahır,
ve her mayısta kanser,
kemoterapiye devam.

bir zamanlar babamın söylediği marştaydın,
şimdi gittikçe ağaran saçlarımla,
ihtiyarlığın eşiğinde sana bakıyorum da,
fazla bağıramıyorum tabii,
nefesim yetmiyor,
o işleri genç tayfalara bıraktık.
çiğdem çitleyip sakin sakin seyrediyorum seni,
asfalyalarım attığında hakeme küfretmekle yetiniyorum.

ve sen cancağzım…
bir zamanlar herkese kafa tutan,
kaleci tanzeri, zinnuru, üç mustafası
lejyoner başkanıyla
sen ey,
büyük sıfatı kullanılmadan adı anılmayan.
seviyorum seni, sebebi çok.

Fotodakiler: Ayakta soldan sağda: Taytay Mustafa, ???, ???, Kaleci Adil, Erol Togay, Büyük Mustafa.
Oturanlar soldan sağa: Uğur İpekkan, İsmail Zeyrek, Mithat Mıhçı, Nihat Saka, Zinnur Sarı.

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

